Repair Café Vossener
Het Repair Café is geboren als concept tegen verspilling, landelijk actief, met zelfstandige lokale clubs. Het Repair Café Vossener is één van die clubs en is als een goede buur die je helpt met een klusje. Gestart in april 2014 zijn we nu met een team vrijwilligers van ca.12 ervaren reparateurs op divers gebied.
Denk bij reparaties aan:
Het nakijken van je fiets, het plakken van een band, het repareren van een koffiezetter, stofzuiger, stereo of gereedschap, de naaimachine checken en oliën, speelgoed, beelden en lampen repareren etc.etc.etc. Ook kledingreparaties worden uitgevoerd.
U mag meedoen! Wilt u mee sleutelen en meedenken bij het oplossen, graag. Uw hulp en interesse bij een reparatie wordt zeer gewaardeerd. Mocht dat niet lukken, geen probleem, dan is er een lekker bakkie koffie of thee voor onder het wachten verzorgd door onze dames van de catering.
Wilt u liever in de tussentijd nog even boodschappen doen, ook dat kan. Dan bellen wij u als u een telefoonnummer bij ons heeft achtergelaten. Mocht u niet gebeld worden dan verwachten wij u rond sluitingstijd terug.
Wie: Iedereen;
Wat: Het nakijken en repareren van draagbaar defect spul;
Waar: De hal van MFC Op Expeditie; Vossenerlaan 57;
Wanneer: Elke 2e zaterdag van de maand;
Tijd: Tussen 12.00-16.00; meld u svp op tijd aan, vóór ca.14.30 om teleurstelling
te voorkomen;
Rond 15.30 verwachten we u op z'n laatst terug voor het afhalen van uw spullen;
Kosten: Een vrijwillige bijdrage, denk daarbij aan een paar Euro.
Meer mag ook voor wie het zich kan veroorloven.
Wat wij NIET doen:
Onderdelen bestellen.
We hebben een opzoek-functie voor diverse soorten onderdelen.
Reserve-onderdelen moet u dan zèlf halen of bestellen.
U krijgt de specificatie van het onderdeel mee als we het kunnen vinden.
In incidentele gevallen hebben wij reserve-onderdelen;
U betaalt hiervoor, na overleg, een kleine vergoeding.
Spullen opslaan.
Die moet u dezelfde dag mee terug nemen.
Reparaties thuis.
In de regel doen wij geen reparaties aan huis. Kent u een vrijwilliger
persoonlijk dan kunt u deze natuurlijk altijd 'buiten kantooruren' vragen.
Aansprakelijkheid aanvaarden voor kapotte spullen na afloop.
U komt met defect spul. Wij proberen dat te fixen.
Daar doen we ons uiterste best voor. Dat lukt helaas niet altijd.
Wilt u dat risico liever niet lopen, even goede vrienden,
u neemt uw spullen mee terug en zoekt een andere oplossing.
Gewiekste mensen helpen met hun handeltje.
Er zijn 'klanten' die geregeld met kapotte spullen aankomen om ze dan door te verkopen.
Deze mensen worden na een waarschuwing permanent geweigerd.
Klopt er iets niet?
Suggestie doorgeven