Ervaren, beleven en doen zijn de kernwoorden van het Wereldpaviljoen
In ons inleefcentrum Nicaragua en inleefcentrum Ghana doen de leerlingen op gevarieerde
wijze activiteiten die invulling geven aan de kerndoelen binnen de leergebieden ‘oriëntatie op jezelf en de wereld’, ‘kunstzinnige oriëntatie’, ‘taal’ en ‘rekenen’.
Enkele tipjes van de sluier
De leerlingen krijgen een vliegticket en paspoort, beleven een virtuele vlucht in een heus vliegtuig,
Gaan door de douane en stappen in een andere wereld.
In Nicaragua bevindt zich een nagebouwd dorp met o.a. een huis, school, cacaoplantage, fabriek, bank en markt.
Rollenspelers nemen de kinderen mee in de verschillende activiteiten.
In Ghana bevinden zich gedeeltes uit een stad en dorp, beleven ze een virtuele busreis, stappen ze rond in een Ghanees dorp middels VR-brillen en maken ze muziek, geholpen door een ‘muziekwand’.
Verhalenvertellers brengen de kinderen in Ghanese sferen.
De leerlingen leren op een ervaringsgerichte, speelse manier over het leven van kinderen uit deze landen.